06 de juny 2010

Dels Salesians a l'agnosticisme

Eren tot just les 9 del matí quan arribàvem als Salesians i ens col·locàvem tots els alumnes en filera segons la classe i el curs. Resàvem un Pare Nostre, un Ave Maria, o el que fes falta per tal de començar la classe sabent on érem.
Van ser 8 anys, 8 anys d'EGB, 8 anys on vaig viure un cert adoctrinament light, on gaudíem de la visita de missioners com el Pare Peciña i ens explicaven les seves aventures a l'Àfrica, on ens aixecàvem d'hora per anar a missa abans d'entrar a classe, on dedicàvem el nostre esforç físic a Don Bosco, on ens obligaven a confessar-nos (...) Però no tot acabava a l'escola.

Recordo també moure amb força la palma durant la Setmana Santa al Monestir de Sant Cugat. Recordo senyar-me abans dels partits de futbol o abans dels exàmens. Recordo anar a la missa del Gall a la Catedral de Barcelona amb la meva mare la nit de Nadal. Recordo passar fred passejant pel pessebre vivent de Corbera i emocionar-me al veure l'àngel. Recordo resar cada nit abans d'anar a dormir. Recordo anar en bici fins la Creu del Querol i demanar-li a Déu desitjos innocents del moment: alguna noia, algun examen...
Després de tants anys i tant d'esforç he acabat navegant en un mar d'agnosticisme on em sento còmode i, sobretot, coherent.
Ja fa anys que vaig deixar a Déu de banda i les coses em van força bé. Només hi trobo tres explicacions: 1. Déu no existeix. 2. Vaig resar tant que encara visc de rendes 3. A Déu tant se li fot si creiem en ell, només valora les nostres bones accions.
Als que sou creients només us recomanaria una cosa: mai doneu gràcies a Déu per lo bé que us va la vida. Ja sabeu com està el món, no sigueu egoistes.

@JPuigdengolas Copyright © 2011 | Template created by O Pregador | Powered by Blogger