08 de març 2010

Viatjant per Mali, Burkina Faso i Senegal II


2 de juliol de 2006. Ja no era a Mali, era a Bobo, segona ciutat en pes demogràfic de Burkina Faso, estirat al llit d'un hostal, recordant el dia anterior i tocant-me la panxa. Aposto a que ja m'he aprimat un parell de quilos.
El dia anterior vam passejar pels carrerons de Bamako, ens vam endinsar al mercat per veure l'elaboració de les seves artesanies, vam dinar a un restaurant senegalès petit i familiar on vaig provar per primera vegada el té malià, vam creuar el barri més pobre i humil de Bamako, vam gaudir del mundial amb un França-Brasil entre una multitud de malians pro-francesos, vam flipar veient un concert de música maliana al Centre Cultural Francès i finalment vam sopar al carrer entre gent que no em donava bon feeling. Avui però, només podia pensar en el terrible viatge en bus entre Bamako i Bobo. No per les hores patint calor, les males olors, la música estrident, la duana, sinó pel nivell de pobresa que vaig poder observar al llarg del viatge i especialment a la frontera. La mirada de la nena em va trastocar, merda!
L'arribada però, fou positiva. Bobo semblava estar sent devorada per la sorra vermella del Sahel, els nens ens miraven i cridaven “le blanc le blanc!!” com si no haguessin vist gaires pàl·lids com nosaltres, vam sopar mijo amb un autòcton amb les mans i vam poder comprovar la complexitat del traçat dels carrers, però també vam tenir la sort de compartir viatge amb un ghanès que ens recomanà i acompanyà a un hostal, on abans de donar per finalitzat el dia vaig acabar escrivint:
“D'aquí dos dies anirem a la capital de Burkina: Ouagadougou. Nom fàcil eh? Paro d'escriure que estic tacant el paper de suor. Tinc la taula plena de suor!!!!” 

2 comentaris:

Anònim ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

I like this site^-^

@JPuigdengolas Copyright © 2011 | Template created by O Pregador | Powered by Blogger