03 d’agost 2009

La meva missió a la Xina i Corea del Sud


Aquest dijous començo el viatge més complicat de la meva vida. Un viatge ambiciós on hauré de provocar un pas més en la pacificació de la zona. Així m'ho han demanat els més importants líders mundials. No em podia pas negar. Hauré de sacrificar un altre any les meves vacances pel bé de la humanitat.
Tot es centralitzarà en dues reunions a dues bandes. Resumint...
La primera reunió es produirà a Urumchi. A un costat de la taula restaran Hu Jintao i Wen Jiabao, President i Primer Ministre xinès; a l'altre costat Rebiya Kadeer, líder uigur. Sobre la taula se'ns presenten dos temes: la retirada de l'exèrcit xinès de Xinjiang i el compromís uigur a aturar les protestes violentes. Aquests fets crearien un ambient favorable per tal de convocar una segona reunió d'aquí un parell de mesos.
La segona reunió serà a Panmunjeom. Els protagonistes seran Lee Myung-bak i Han Seung-soo, President i Primer Ministre de la República de Corea; i Kim Jong-il i Kim Yong Nam, President de la Comissió Nacional de Defensa de Corea del Nord i el seu Primer Ministre, respectivament. Parlarem de la retirada de les tropes nord-americanes de Corea del Sud i del fre al programa nuclear al nord durant un període inicial de sis mesos. Si això es donés es crearia un ambient favorable per una segona reunió d'aquí un parell de mesos.
Aquesta tasca només podia ser encomanada a un santboià. Per raons obvies. Estem acostumats a aquest ambient.
Però no, tal i com us havíeu imaginat, no vaig a perdre el temps. Vaig de vacances, a conèixer la família de l'Eriong i a conèixer aquests dos països fascinants, diferents a tot els que he vist fins ara.
Molt bones vacances a tots! Fins al setembre!

1 comentari:

Vicenç Bon ha dit...

Obre bé els ulls, Josep. Si tens sort, tindràs coneixement de primera mà de dos països, com tu dius, fascinants. La nostra premsa no aclareix gaire coses. Bon viatge.

@JPuigdengolas Copyright © 2011 | Template created by O Pregador | Powered by Blogger